92
REGISTRES DU BUREAU
[i569]
CLXV1I. — Pour la resignation du sr de Sevre, Conseiller de la Ville.
20 mars 1569. (Fol. 1-17 r°.)
"Monsieur, plaise vous trouver demain, deux heures de rellevée, en l'Hostel de ceste Ville, pour adviser sur la resignation que entend faire le sieur de Sevre de son estat de Conseiller d'icelle Ville, au prouffict de me [Louis'1'] Huault. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xx" Mars v°
LXIX '"'. n
Pareilz mandemens ont esle envoiez à messieurs les autres Conseillers de lad. Ville.
CLXVIII. —- AUX PASSEURS D'EAUE DU PORT DU LOUVRE DE FAIRE CORPS DE GARDE
SUR LE BORD DE LA RIVIERE.
22 mars 1569. (Fol. i48 r°.)
" De par les Prevost des Marchands et Eschevins de la ville de Paris. "Il est ordonné et enjoinct aux maistres passeurs du port du Louvre de faire ung corps de garde sur le bort de la riviere, où assisteront ordinairement six hommes d'entre eulx avecq armes, pour congnoistre ceulx qui passeront et rapasseront. Faisons aussy
deffence ausd, passeurs de ne passer et repasser aucunes personnes, de quelque estat et qualité qu'ilz soient, sinon depuis six heures du matin jusques a six heures du soir, sur peine de privation de leurs estatz.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xxne Mars i56g.n
CLXIX. — [Lettre du duc d'Anjou touchant la bataille de Jarnac]
2.4 mars 1069. (Fol. i48 v°.)
"Messieurs, j'escriplz presentement à mon frere monsr le duc d'Allençon, et luy envoie le discours particulier de tout cc qui s'est passé au combat qui fut faict, le jour d'hier, entre nous et noz ennemys, où le prince de Condé et grand nombre de ses sei­gneurs, gentilzhommes et cappitaines furent tuez et demeurèrent sur la place, et plusieurs person­naiges d'importance prins prisonniers. Et pour ce que je m'asseure que vous aurez très grand plaisir et contentement d'une si bonne et heureuse nouvelle, comme bons et loyaulx subjeclz que vous estes du Roy mon seigneur et frere, je luy ay escript que je le priois vous en faire part, et vous comunicquer
le recueil et discours que je lui en ay envoyé, ce que je m'asseure qu'il fera.
" Je suis après à mectre fin ad ce qui reste affaire, pour avoir la raison de l'Admirai et d'Andelot, qui se sont sauvez, ayant ce jour d'huy faict passer la Cha­rente à toute l'avangarde, et faict faire les pontz ne­cessaires sur lad. riviere, pour passer le demeurant de l'artillerye et le reste de l'armée, en intention de m'acheminer dès demain avecq toutes les forces droict à Congnac, où dès hier se sauvèrent une par­tie des ennemys, et ne riensobmectre de ce qui sera necessaire et à propos pour remectre led. Coignac et les autres villes qu'ilz tiennent en l'obeissance du
(Jean-Paul de Selve), dudit sr de Villeroy et plusieurs gentilzhommes et autres, s'est retiré en son siège devant le grand autel. A esté led. Te Deum chanté solennellement et dévotieusement. A dict l'oraison l'archevesque de Sens (Nicolas, cardinal de Pellevé). Estoit lad. eglise toute plaine de peuple dedans et dehors, et lé soir par toute la Ville furent par les rues faictz feuz de joye, laquelle fut plus grande en lad. Ville ced. jour qu'elle n'avoit esté de la memoire des hommes-.. (Archives nat., Parlement, Reg. du Conseil, X" 1625, fol. 419 v°.) — Le Registre capitulaire mentionne le Te Deum, el ajoute que le même jour, vendredi 18 mars, après Compiles, les cha­noines assemblés décidèrent de faire, le dimanche suivant, une procession â Saint-Martin-des-Champs, pour rendre grâces à Dieu de Ia victoire et en même temps le prier pour lo rétablissement de la paix. (Archives nat., LL. 25g, fol. 20 v°.)
'') Le prénom est resté en blanc sur le Registre. On verra ci-dessous, au procès-verbal de l'assemblée dans laquelle eut lieu l'élection (24 mars), qu'il s'agit de Louis Huault, seigneur de-Montmagny.
(2) Ce mandement acté transcrit par erreur avant les nouvelles de la bataille de Jarnac, qui arrivèrent le 18 mars; nous le réta­blissons à son ordre chronologique.